Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VK

Vlastimil.Kornas

18. 5. 2010 15:34
My v Opavě taky čekáme na potopu

aby se začala potom stavět přehrada v Heřmínovech.:-)

0 0
možnosti
VC

vena65

18. 5. 2010 15:25
Řešením není se vystěhovat,

ale naučit se žít.

Mám rovněž dům u řeky a v 2005 jsem měl v domě půl metru vody. S vodou musím počítat i do budoucna, když přijde, určitě nějakou škodu způsobí a je na mně, aby byla co nejmenší. Budu-li nebezpečí ignorovat, pak dobře mi tak.

0 0
možnosti

CART09

19. 5. 2010 10:07
Re: Řešením není se vystěhovat,

přesně takhle to udělal kamarád, co žije právě v Troubkách. Stavěl barák, tak ho postavil vyvýšený, aby tyhle škody minimalizoval. Takže teď sice strávil noc taháním věcí typu zahradní sekačka do patra, ale v zásadě mu stojící voda (kromě nutnosti otravného úklidu) nic moc neudělá...

0 0
možnosti
OK

maron

18. 5. 2010 15:12
Já jsem kluk z Mimoně

sorry autore, ale tvůj článek se mi zdá úplně mimo. Ale totálně. 

Ty tady chceš přestěhovat půlku Moravy. Co třeba Island? Soptí tam sopky už tisíce let a stejně se najde dostatek imbecilů co tam furt žije že? Nebo Afrika. Ti lidé tam nemají co jíst, ale stejně tam furt a furt žijí a nepřestěhují se někam jinam, když moc dobře vědí, že tam nic jíst nebude i dál.

0 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

18. 5. 2010 15:38
Re: Já jsem kluk z Mimoně

To je ten hlavní problém- lidé si neumí efektivně plánovat budocnost... pořád si všichni naivně myslí že "budou mít štěstí a bude líp"

Dokud zůstanou lidi takhle naivní nebude líp. Vždycky se musí počítat s tím absolutně nejhorším a připravovat se na ten absolutně nejhorší možný scénář který si lze představit.

Spíš by se měl zakázat optimismus jako celek.

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

18. 5. 2010 14:46
Poldr

Taková výstavba poldru vůbec není jednoduchá záležitost. Aby takový poldr měl nějaký smysl, tak je potřeba aby pochytal minimálně horní 1/4 průtoku Q100. To znamená, že pokud má Bečva nad soutokem s Moravou průtok nějakých 890 m3/s, tak je potřeba pouštět vše do průtoku asi 670 m3/s a těch 220 m3/s někde pochytat a pak pouštět. Současný stav je na http://www.pmo.cz/portal/sap/cz/ a to není ještě stoletá voda. Zde by bylo potřeba zadržet aspoň horní 1/3 průtoku.

Ale zkusme to tak trochu spočítat. Podívejme se na uvedený graf současného povodňového průtoku a řekněme, že vše co je nad 500 m3/s budeme chytat, protože to již způsobuje problémy. Tak a teď ty počty budeme chytat horní trjúhelník průtoku, který má 730-500=230m3/s po dobu takových 24 hod.

230*60*60*24/2 = 9 936 000 m3 vody. Na tento objem vody budeme potřebovat nádrž 1 km x 1 km a s hloubkou 10m. A to už je pěkná nádrž.

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

18. 5. 2010 14:48
Re: Poldr

A pokud se nám tato nádrž naplní, tak vše co potom přiteče proteče dál a je to jako by na řece žádný poldr nebyl, jen s tím rozdílem, že tato povodeň přijde o nějakých 24 hod později.

0 0
možnosti
PS

Petr-007

18. 5. 2010 13:27
Jenze ty vesnice stoji na mistech

kde lide bydleli stovky let a v podstate bez problemu. Jenze stat provadi takove zasahy do krajiny, ze staci aby trogu zaprselo a je z toho katastrova. Takze mi prijde logicke, aby se stat postaral, aby ty problemy nebyly.

0 0
možnosti
MD

Martin Dvořák

18. 5. 2010 13:31
Re: Jenze ty vesnice stoji na mistech

Ano, měl by. Co je ale v dané krátkodobé situaci efektivnější? Pohnout se státem nebo s rodinou, potažmo domovem?

0 0
možnosti
JD

pedr64

18. 5. 2010 12:55
vite, ono je něco jiného postavit si barák

v údolí metr nad řekou a nebo žít tady v té hanácké(nebo polabské) placce. To byste musel vystěhovat celé vesnice s tisíci obyvatel. Ty obce jsou tu stovky let, ale dříve byla krajina schopna tu vodu absorbovat v podstatně vyšším objemu, než teď

0 0
možnosti
MD

Martin Dvořák

18. 5. 2010 12:59
Re: vite, ono je něco jiného postavit si barák

To máte pravdu, nicméně zdá se vám těch 13 let málo na to, aby se ty vodní plochy a taky nebo ráz krajiny mohl alespoň trochu upravit?

0 0
možnosti
AA

Saša

18. 5. 2010 12:50
Souhlasím.

Ti, kdo si po minulých povodních postavili nový dům na stejném místě a stejně blbě bez přihlednutí k budoucím povodním (bez pilotů a průtokového přízemí), ti si žádnou další finanční pomoc pro další stavby a opravy poničených staveb nezaslouží.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS